Excellence in science and innovation for Europe by adopting the concept of Responsible Research and Innovation view Grant

abstract

  • NewHoRRIzon es un proyecto que tiene por objeto integrar aún más la investigación e innovación responsables (RRI) en los sistemas de investigación e innovación a nivel nacional e internacional. El concepto de RRI es un enfoque que pretende salvar las diferencias entre las comunidades de la ciencia, la investigación y la innovación y la sociedad en general, fomentando sistemas de investigación e innovación más inclusivos, anticipatorios, abiertos y receptivos. En este marco, múltiples interesados (de la investigación, las empresas, la formulación de políticas, la educación y la sociedad civil) participan en la investigación y la innovación a nivel de proyectos y sistemas para ajustar mejor sus procesos y resultados a los valores, necesidades y expectativas de la sociedad. Un primer gran paso fue la operacionalización de la RRI en los siguientes seis elementos clave: ética, igualdad de género, gobernanza, compromiso público, educación científica y acceso abierto.Traducción realizada con la versión gratuita del traductor www.DeepL.com/Translator
  • NewHoRRIzon is a project that aims at further integrating Responsible Research and Innovation (RRI) in the research and innovation systems on national and international levels. The concept of RRI is an approach which intends to bridge gaps between science, research and innovation communities and society at large by fostering more inclusive, anticipatory, open and responsive research and innovation systems. In this frame, multiple stakeholders (from research, business, policy making, education and civil society) are involved in research and innovation on the project and system level to better align its processes and outcomes with the values, needs and expectations of society. A first big step was the operationalisation of RRI into the following six key elements: ethics, gender equality, governance, public engagement, science education and open access.

date/time interval

  • 2017-05-01 - 2021-04-30

keywords

  • education
  • ethics
  • gender
  • governance
  • science education
  • stakeholders