Evaluación y desarrollo de un exoesqueleto de codo para incremento de fuerza para levantamiento de objetos Grant

• Classroom experiences show that certain concepts taken up in classes by teachers are unfamiliar to students despite the fact that they have been addressed in previous courses, which can affect the thematic understanding, motivation and academic performance of students. participants; Given this, the proposal presented here seeks, based on the biological concepts remembered by undergraduate biology students, to recognize methodological strategies ssociated with that learning.For this purpose, at least 78 biology students from different universities in Bogotá will be included, who after signing the informed consent, will fill out a virtual survey, designed by the researchers, which will allow recognizing: i. the sociodemographic information of the population ii. the concepts remembered and iii. the classroom strategies developed in the courses. Through a factorial analysis, the correlation will be established between the level of recall of the concepts according to the assessment given by experts, and the classroom methodologies selected by the study subjects.If an association is found between the aforementioned concepts and strategies, the results of this study may be implemented in biology classes, representing an empirical and documented contribution to the recognition of favorable environments for the appropriation of knowledge and for the teaching of natural sciences. .
  • Las experiencias de aula muestran que, ciertos conceptos retomados en las clases por los profesores, a los estudiantes les resultan poco familiares a pesar de que han sido abordados en cursos previos, lo que puede afectar la comprensión temática, la motivación y el desempeño académico de los participantes; dado esto, la propuesta que se presenta aquí, busca a partir de los conceptos biológicos recordados por los estudiantes de pregrado en biología, reconocer estrategias metodológicas asociadas a dicho aprendizaje. Para tal fin, se incluirán al menos 78 estudiantes de biología de diferentes universidades de Bogotá, quienes después de firmar el consentimiento informado, diligenciarán una encuesta virtual, diseñada por los investigadores, la cual permitirá reconocer: i. la información sociodemográfica de la población ii. los conceptos recordados y iii. las estrategias de aula desarrolladas en los cursos. Mediante un análisis factorial, se establecerá la correlación entre el nivel de recordación de los conceptos según la valoración dada por expertos, y las metodologías de aula seleccionadas por los sujetos de estudio.De encontrarse asociación entre los conceptos y las estrategias aludidas, los resultados de este estudio podrán ser implementados en las clases de biología, representando un aporte empírico y documentado, al reconocimiento de ambientes favorables para la apropiación de conocimientos y para la enseñanza de las ciencias naturales.

• 2022-05-09 - 2022-11-15

• Teaching