Perdurabilidad empresarial : concepto y significados Thesis

• Velásquez Amaya, Nathalia Paola

external tutor

• Castro Figueroa, Andrés Mauricio

• Los grandes aportes generados por las antiguas civilizaciones y los filósofos más destacados a lo largo del tiempo, permiten entender la procedencia de algunos términos de los que hoy en día se hace uso. Estas contribuciones comienzan a través de la concepción del término tiempo, desde la antigüedad hasta los tiempos modernos, las cuales conllevan a entender que el tiempo es aquel que define la durabilidad de las cosas. De acuerdo a esto, se propone un acercamiento sobre el origen del término perdurabilidad, el cual será la base de la presente investigación.Entender la procedencia del término y el uso que se le da a sí mismo, facilita la aplicación el ámbito empresarial; el cual, a partir de diferentes posturas de autores nacionales e internacionales y basados en los parámetros que ha establecido la Universidad del Rosario, se establece un marco teórico de apoyo para futuras investigaciones dedicadas a la perdurabilidad empresarial.Asimismo, se establecen o se plasman algunos principios o factores de éxito que ayudan a que una empresa logre traspasar fronteras en tiempo y en rentabilidad; es decir que no solo permanezca muchos años en el mercado, sino que además se mantenga en constante crecimiento y rentabilidad.
  • The major contributions made by ancient civilizations and by the most outstanding philosophers throughout time, allow us to comprehend some concepts that we use now days. Those contributions begin by the conception of time since the early days to the modern times, which lead us to understand that time defines the durability of things. According to this, an approach of the origin of the term lasting is made, which in fact will be the basis of this research.Understanding the background of the term as well as the use given to it, makes its application easier in the business environment, where, different perspectives of national and international authors are taken into account and based on the parameters that have been established by the Universidad del Rosario, state a theoretical framework to support future investigations dedicated to business lasting.Likewise, some key factors or principles are established since they help a company to overstep borders of time and profitability, which means that it will not only last for many years in the market, but also will keep its constant growth and performance.
  • The major contributions made by ancient civilizations and by the most outstanding philosophers throughout time, allow us to comprehend some concepts that we use now days. Those contributions begin by the conception of time since the early days to the modern times, which lead us to understand that time" defines the durability of things. According to this, an approach of the origin of the term "lasting" is made, which in fact will be the basis of this research.Understanding the background of the term as well as the use given to it, makes its application easier in the business environment, where, different perspectives of national and international authors are taken into account and based on the parameters that have been established by the Universidad del Rosario, state a theoretical framework to support future investigations dedicated to business lasting.Likewise, some key factors or principles are established since they help a company to overstep borders of time and profitability, which means that it will not only last for many years in the market, but also will keep its constant growth and performance. "

• 2014/07/15

• Change
  • Competitiveness