Educación para la vida : experiencia de concesión educativa de la Fundación Gimnasio Moderno. Caso de estudio Thesis

short description

  • Undergraduate thesis

Thesis author

  • Pérez Illera, Natalia
  • Pérez Illera, Natalia

abstract

  • El siguiente documento hace una descripción de la experiencia de un colegio privado de la élite bogotana que asume el reto de actuar como concesionario de un colegio público localizado en una de las zonas más pobres y violentas de la capital colombiana. Su intervención en esta comunidad presenta situaciones que pareciendo estar dentro del marco del mercadeo social y la Responsabilidad Social Empresarial van más allá de las mismas encajando mejor en lo que se conoce como Bien Común.
  • The following document presents a description of the experience from a private school of the Bogotanian elite who assumes the challenge of acting as a concessioner of a public school located at one of the poorest and more dangerous areas of the Colombian capital city. Its intervention in the community presents situations that could be within the Social Marketing and Corporate Social Responsibility frame but end up going further and enclosing into a better definition of what is known as the Common Good.
  • El siguiente documento hace una descripción de la experiencia de un colegio privado de la élite bogotana que asume el reto de actuar como concesionario de un colegio público localizado en una de las zonas más pobres y violentas de la capital colombiana. Su intervención en esta comunidad presenta situaciones que pareciendo estar dentro del marco del mercadeo social y la Responsabilidad Social Empresarial van más allá de las mismas encajando mejor en lo que se conoce como Bien Común.
  • The following document presents a description of the experience from a private school of the Bogotanian elite who assumes the challenge of acting as a concessioner of a public school located at one of the poorest and more dangerous areas of the Colombian capital city. Its intervention in the community presents situations that could be within the Social Marketing and Corporate Social Responsibility frame but end up going further and enclosing into a better definition of what is known as the Common Good.

publication date

  • 2010/07/16

keywords

  • Common Good
  • Corporate Social Responsibility
  • Gimnasio Moderno
  • Gimnasio Sabio Caldas
  • Schools in Concession of Bogota
  • Social Marketing

Document Id

  • b0c0affd-b7f4-4983-8735-fcfa4f66312c