Factores de riesgo para el desarrollo de fistulas gastrointestinales postoperatorias en Hospital Universitario Mayor Thesis

• Postgraduate thesis

• Neira Rojas, Andrés Mauricio

external tutor

• Moscoso Daza, Alejandro

• Estudio de tipo casos y controles que analiza los posibles factores de riesgo identificados en los pacientes llevados a cirugía abdominal mayor en el Hospital Universitario Mayor por el grupo de CIrugía General.
  • Gastrointestinal fistulas may occur in 85 % of cases as a complication of any abdominal surgery, it is unclear the role of the risk factors for its development. We identified risk factors for the development of fistulas, occurred in patients undergoing abdominal surgery at University Hospital Mederi over a period of five years.

• 2015/02/13

• Gastrointestinal fistulas
  • risk factors for gastrointestinal fistulas

• cfdf8354-d950-4e48-b222-2711dfc534bd