Mission statements content and readability and their relation to financial and innovation related performance measurements view Grant

abstract

  • Las declaraciones de misión (EM) son las herramientas de gestión más utilizadas para la planificación estratégica (Bart, 2001a). Su objetivo principal es responder a dos preguntas esenciales para cualquier organización: ¿cuál es nuestro negocio? ¿Qué debería ser? Los académicos en el campo de la planificación estratégica han estado estudiando la relación entre la EM y el desempeño entre organizaciones privadas, públicas, no gubernamentales o multilaterales (por ejemplo, el Banco Mundial). En esta línea, se han encontrado varios resultados notables, tales como marcos analíticos integrales y de componentes clave (Campbell, 1989; Pearce, 1982; Lucas, 1998; Tarnow, 2001); y marcos cualitativos y cuantitativos de evaluación del desempeño (Baetz & Bart, 1996; Bartkus et al., 2005). A pesar de estos avances, la bibliografía sobre EM y rendimiento muestra seis lagunas: 1) la ausencia de estudios internacionales comparados y 2) la falta de compromiso con el Sur global; 3) la ausencia de un conjunto de datos digitales discernibles de acceso abierto para replicaciones, triangulación o estudios adicionales; 4) un alcance limitado en las mediciones del desempeño (financiero, la mayoría de las veces); 5) una atención limitada a la legibilidad de los EM; y 6) muestras reducidas. En consecuencia, nos propusimos: 1) realizar estudios internacionales comparados sobre la relación entre el contenido y la legibilidad de la EM y el rendimiento de la organización en relación tanto con los indicadores financieros como con la innovación; 2) ampliar considerablemente el tamaño de las muestras; y 3) proporcionar un conjunto de datos digitales de acceso abierto para la EM de organizaciones de todo el mundo.
  • Mission statements (MS) are the most frequently used management tools for strategic planning (Bart, 2001a). Their main purpose is to answer two essential questions for any organization: what is our business? What should it be? Scholars on the strategic planning field have been studying the relation between MS and performance among private, public, NGO or multilateral (e.g. The World Bank) organizations. In this line, several remarkable results have been found, such as comprehensive and key components analytical frameworks (Campbell, 1989; Pearce, 1982; Lucas, 1998; Tarnow, 2001); and qualitative and quantitative performance evaluation frameworks (Baetz & Bart, 1996; Bartkus et al., 2005). Despite these developments, the literature on MS and performance shows six gaps: 1) an absence of cross-national studies and 2) a disengagement from the global South; 3) no discernible open access digital dataset for replications, triangulation, or further studies; 4) a narrow scope on performance measurements (financial, most of the time); 5) a limited attention on MS readability; and 6) reduced samples. In consequence, we proposed: 1) to conduct cross-national studies on the relation between MS content and readability, and organizational performance related to both financial indicators and innovation; 2) to considerably amplify the samples sizes; and 3) to provide an open access digital dataset for MS from organizations worldwide.

date/time interval

  • 2018-09-01 - 2019-09-30

keywords

  • Bank organization
  • World Bank
  • disengagement
  • innovation
  • literature
  • management
  • non-governmental organization
  • open access
  • organization
  • performance
  • performance evaluation
  • performance measurement
  • strategic planning
  • time
  • triangulation