Identificación de la responsabilidad social corporativa como estrategia competitiva de la IPS cuidarte tu salud SAS durante el año 2012 Thesis

• Master's thesis

• Rincón López, Diana Catalina

• This work refers to the identification of Corporate Social Responsability as an estrategy of a domiciliary healthcare institution located in Bogotá with operationsin Pereira and Armenia. The theory, concepts and actions that contribute to a social responsible strategy are described. For its theoretical and practical development, the ISO 26OOO and Ramiro Restrepo Gonzalez´stext: Responsabilidad social: Nuevas teorías, nuevas prácticas (Social responsability: New theories, new practices) were used.From this, a diagnosis instrument was adapted and applied to the stakeholders allowing to measure the current state of the responsible practices. Further, it was analized the chain value of the company, and over this, possible actions were traced to strengthen the Social Responsability Strategy as a value aggregator. With these elements, action lines are proposed to a socially responsible management model, vital to the company's market continuity in long range.
  • El presente trabajo se refiere a la identificación de la Responsabilidad Social Corporativa como estrategia competitiva de una Institución prestadora de Servicios de Salud domiciliarios ubicada en la Ciudad de Bogotá con sedes en Armenia y Pereira. Se investigó la teoría, conceptos y acciones que contribuyen a una gestión socialmente responsable. Para su desarrollo se tomaron como base teórico prácticas los estándares ISO 26000 y la metodología sugerida en el texto publicado por Ramiro Restrepo Gonzalez auspiciado por el Icontec, Responsabilidad Social Nuevas Teorías Nuevas Prácticas. A partir de ello se adecuó un instrumento de diagnóstico aplicado a las partes interesadas de la empresa que permitió medir las prácticas responsables actuales. Adicionalmente se analizó la cadena de valor de la compañía y sobre ella se trazaron posibles acciones encaminadas a fortalecer la estrategia en Responsabilidad Social como agregadora de valor. Con estos elementos de proponen unas líneas de acción a seguir y un modelo de Gestión Socialmente Responsable vital para la continuidad de la empresa en el mercado a largo plazo.
  • This work refers to the identification of Corporate Social Responsability as an estrategy of a domiciliary healthcare institution located in Bogotá with operationsin Pereira and Armenia. The theory, concepts and actions that contribute to a social responsible strategy are described. For its theoretical and practical development, the ISO 26OOO and Ramiro Restrepo Gonzalez´stext: Responsabilidad social: Nuevas teorías, nuevas prácticas" (Social responsability: New theories, new practices) were used.From this, a diagnosis instrument was adapted and applied to the stakeholders allowing to measure the current state of the responsible practices. Further, it was analized the chain value of the company, and over this, possible actions were traced to strengthen the Social Responsability Strategy as a value aggregator. With these elements, action lines are proposed to a socially responsible management model, vital to the company's market continuity in long range. "

• 2012/11/02

• ANDI, (2006) Encuesta sobe Responsabilidad Social Empresarial