Liderazgo sostenible y sus implicaciones en el contexto organizacional Thesis

• Senior Sánchez, Daniella F.

• The present article is oriented to describe the most important literature about Sustainable Leadership. The main purpose of this review article is to understand how this literature defines both terms, Leadership and Sustainability, because there are a lot of definitions that have been given before that are becoming obsolete with the concept of Sustainable Leadership, a concept that has increasingly become more important in the organizational field. For these reason, this article will also show the influence and relevance of the concept in an organizational context. Organizations can no longer be indifferent to the climate and inequality problems that the world is facing because it is precisely these organizations that contribute in large part to these problems that are being directly reflected in today's society.
  • El presente artículo está orientado a describir la literatura más importante con respecto al Liderazgo Sostenible. El propósito principal de este artículo de revisión es entender cómo esta literatura define el Liderazgo y la Sostenibilidad, ya que muchas de las definiciones que se nos han dado previamente están quedando obsoletas con la llegada del concepto de Liderazgo Sostenible, que cada vez toma más fuerza en el ámbito organizacional. Precisamente por esto, este artículo también verá a lo largo de su desarrollo la influencia y relevancia del concepto dentro del contexto organizacional. Las organizaciones ya no pueden ser indiferentes a los problemas climáticos y de desigualdad que está enfrentando el mundo porque son precisamente estas las que contribuyen en buena parte a estos problemas que se ven reflejados directamente en la sociedad actual.

• Academy
  • Action Research Approach