To suggest is to commit? A common pool resource experiment with non-enforceable recommendations Academic Article

journal

  • Journal of Behavioral and Experimental Economics

abstract

  • © 2015 Elsevier Inc.I report the results of an artefactual field experiment conducted with Colombian artisanal fishermen. I set up a common pool resource game in which subjects exchange recommendations prior to the extraction decision. The classical tension of this game between individual and collective incentives opens the door for strategic communication. However, I find that subjects are highly consistent with their transmitted message and, to some extent, responsive to the incoming recommendation. Recommendations are efficiency enhancing: extraction levels are lower when the outgoing and the incoming messages are closer to each other. This is particularly relevant in treatments with a high proportion of cooperative recommendations. I link experimental behavior with survey data and I find that lying behavior is negatively correlated with the ratio between the (reported) satisfactory and realized earnings from the fishermen.
  • 2015 Elsevier Inc. informo sobre los resultados de un experimento de campo con pescadores artesanales colombianos. Establecí un juego de recursos comunes en el que los sujetos intercambian recomendaciones antes de la decisión de extracción. La tensión clásica de este juego entre incentivos individuales y colectivos abre la puerta a la comunicación estratégica. Sin embargo, considero que los temas son muy coherentes con el mensaje transmitido y, hasta cierto punto, responden a la recomendación entrante. Las recomendaciones mejoran la eficiencia: los niveles de extracción son más bajos cuando los mensajes salientes y los entrantes están más cerca unos de otros. Esto es particularmente relevante en tratamientos con una alta proporción de recomendaciones cooperativas. Vinculo el comportamiento experimental con los datos de la encuesta y encuentro que el comportamiento mentiroso está negativamente correlacionado con la relación entre las ganancias satisfactorias (reportadas) y las realizadas por los pescadores.

publication date

  • 2015/12/1

keywords

  • Common pool resources
  • Communication
  • Experiment
  • Field experiment
  • Incentives
  • Motivation
  • Proportion
  • Strategic communication
  • Survey data
  • Surveys and Questionnaires
  • communication
  • efficiency
  • experiment
  • incentive
  • resources

International Standard Serial Number (ISSN)

  • 2214-8043

number of pages

  • 8

start page

  • 13

end page

  • 20