Business Columnists in Colombia: supporting evidence, text-mining, and social media influence
Grant
Overview
Affiliation
Research
View All
Overview
abstract
Business columnists are read profusely by business persons, CEOs, and entrepreneurs. Reasons would vary, from start the days with experts’ insights and reflections, to just entertainment. Although, what remains in question is the supporting evidence used by the columnists or if the column-writing exercise aims mostly to express personal reflections and anecdotes; the readability and content; and its association with social media influence and engagement. To comprehend the attributes of the business media columnists in Colombia in terms of use of robust evidence in supporting their claims, legibility and text-content, and their relationship to social media influence and engagement.
Los columnistas empresariales son leídos profusamente por empresarios, directores ejecutivos y empresarios. Las razones pueden variar, desde el comienzo de los días con las ideas y reflexiones de los expertos, hasta el entretenimiento. Sin embargo, lo que queda en duda es la evidencia de apoyo utilizada por los columnistas o si el ejercicio de redacción de columnas tiene como objetivo principal expresar las reflexiones y anécdotas personales; la legibilidad y el contenido; y su asociación con la influencia y el compromiso de los medios sociales. Comprender los atributos de los columnistas de los medios de comunicación empresariales en Colombia en términos de uso de evidencia sólida para apoyar sus afirmaciones, legibilidad y contenido de texto, y su relación con la influencia y el compromiso de los medios de comunicación social.