The Role of Country Image in Country Brand Strategies in Latin America view Grant

abstract

  • El concepto de imagen país y marca país constituyen una díada en el proceso de construir una reputación internacional para los países, sin embargo, en las políticas definidas por los gobiernos la imagen país como la marca país se consideran sinónimos y a su vez las relacionan con estrategias de promoción de un país en mercados internacionales. Es frecuente observar que el concepto de marca e imagen país son tratados como sinónimos (Zeugner-Roth & Žabkar, 2015). Por este motivo el proyecto de investigación tiene como propósito comprender cómo el rol de la imagen país en las estrategias de marca país en América Latina. Los resultados del proyecto de investigación permitirán aportar y fundamentar contenido teórico sobre el concepto de marca e imagen país en América Latina. Adicionalmente el proyecto de investigación tiene el propósito de determinar el índice de imagen país en América Latina, indicador que no existe en el marco referencial de métricas asociadas a imagen y marca país.
  • The concept of country image and country brand is a dyad in the process of building an international reputation for countries, however, in the policies defined by governments the country image as the country brand are considered synonymous and in turn relate to strategies for promoting a country in international markets. It is frequent to observe that the concept of brand and country image are treated as synonyms (Zeugner-Roth & Žabkar, 2015). For this reason the research project aims to understand how the role of the country image in the country brand strategies in Latin America. The results of the research project will provide and support theoretical content on the concept of brand and country image in Latin America. Additionally, the research project has the purpose of determining the country image index in Latin America, an indicator that does not exist in the frame of reference of metrics associated to country image and brand.

date/time interval

  • 2018-07-09 - 2020-07-09

keywords

  • Brand Image
  • Brand Strategy
  • Country Image
  • Dyads
  • Frame of Reference
  • Government
  • International Markets
  • Latin America