Analytical reconstruction of the intervention-research project entitled: Healthy, inclusive and diverse early childhood education in the Codito sector, eastern hills of UPZ 9 (Verbenal), Usaquén“. It includes the methodological process that made possible the resignification and co-construction of knowledge on health, diversity and inclusion in early childhood. It also describes the process of transformation of the notions and practices on health, diversity and inclusion of those who participated in the project. The main findings and results derived from the co-construction of knowledge and daily practices to strengthen early childhood education and the implementation of the program in the territory are detailed.
Reconstrucción analítica del proyecto de intervención-investigación titulado: Educación inicial saludable, inclusiva y diversa en el sector el Codito, cerros orientales de la UPZ 9 (Verbenal), Localidad de Usaquén”. En esta se incluye el proceso metodológico que hizo posible la resignificación y co-construcción de saberes sobre salud, diversidad e inclusión en la primera infancia. Igualmente, se describe el proceso de transformación de las nociones y prácticas sobre salud, diversidad e inclusión de quienes participaron en el proyecto. Se detallan los principales hallazgos y resultados derivados de la co-construcción de saberes y prácticas cotidianas para fortalecer la educación en la primera infancia y de la implementación del programa en el territorio.