Organizations and Aesthetics view Grant

• Contextual factors have received relatively little attention within the study of organizational behavior, approaching them from an aesthetic perspective constitutes a novel approach. This project proposes to systematically review the scientific knowledge on organizational behavior produced in the field of organizational aesthetics. Secondly, the evidence on contextual factors of organizational behavior in the fashion, cosmetics, design and art industries will be meta-analyzed. Finally, in a third moment, the representations present in music and art of the world of work and organizations in post-industrial society will be explored. The methodological strategies to address the research purposes of this project involve systematic review, meta-analytical techniques, documentary review and discourse analysis. It is expected that the present project will provide relevant knowledge on the development of organizational aesthetics and a better understanding of organizational behavior. The results can be an important input for knowledge transfer aimed at strengthening good management practices and improving business management.Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
  • Los factores contextuales han recibido relativamente poca atención dentro del estudio del comportamiento organizacional, el abordaje de los mismos desde una perspectiva estética constituye una aproximación novedosa. En el presente proyecto se propone en un primer momento revisar sistemáticamente el conocimiento científico sobre el comportamiento organizacional producido en el campo de estudio de la estética organizacional. En un segundo momento se meta-analizará la evidencia sobre factores contextuales del comportamiento organizacional en las industrias de la moda, la cosmética, el diseño y el arte. Finalmente, en un tercer momento, se explorarán las representaciones presentes en la música y el arte del mundo del trabajo y las organizaciones en la sociedad post-industrial. Las estrategias metodológicas para abordar los propósitos investigativos del presente proyecto involucran revisión sistemática, técnicas meta-analíticas, revisión documental y análisis del discurso. Se espera que el presente proyecto aporte conocimiento relevante sobre el desarrollo de la estética organizacional y una mayor comprensión del comportamiento organizacional. Los resultados pueden ser un insumo importante para la transferencia de conocimiento orientada al fortalecimiento de buenas prácticas de gestión y al mejoramiento de la dirección empresarial.

• 2021-04-20 - 2023-04-20

• aesthetics