Design of a vectocardiograph for the teaching of interdisciplinary groups view Grant

• La medición y representación del vector eléctrico cardíaco se denomina vectorcardiografía (Malmivuo & Plonsey, 1995). Es una técnica que brinda importante información médica y técnica que tiene una alta correlación con la electrocardiografía. En el contexto de la Ing. Biomédica representa la integración de varias áreas de conocimiento como el cálculo, la física, la electrónica, la fisiología y el diseño de equipos, mientras que para el contexto de la educación médica favorece la interpretación del fenómeno bioeléctrico cardíaco. Este proyecto de innovación en la enseñanza de la fisiología busca diseñar y construir un prototipo de vectocardiógrafo (basado en hardware y software libre) que permita a estudiantes de la Escuela de Medicina y Ciencias de la Salud, comprender de una manera integrada e intuitiva los conceptos bioeléctricos cardíacos.
  • The measurement and representation of the cardiac electrical vector is called vectorcardiography (Malmivuo & Plonsey, 1995). It is a technique that provides important medical information and technique that has a high correlation with electrocardiography. In the context of Biomedical Engineering it represents the integration of several areas of knowledge such as calculus, physics, electronics, physiology and equipment design, while in the context of medical education it favors the interpretation of the cardiac bioelectric phenomenon. This innovative project in the teaching of physiology seeks to design and build a prototype of vectocardiograph (based on free hardware and software) that allows students of the School of Medicine and Health Sciences, understand in an integrated and intuitive way the cardiac bioelectric concepts.

• 2018-10-15 - 2019-10-14

• Calculi