La importancia de la identidad corporativa en las instituciones de educación superior Academic Article

journal

  • Espacios

abstract

  • Corporate identity in management is a factor in the generation of competitive advantage in dynamic environments. This concept refers to a set of features that give specificity, stability and consistency to organizations. In this article, we review how the concept of corporate identity has been defined in different disciplines from a management perspective. Additionally, we proposed a new empirical application for the higher education institutions (IES by its acronym in Spanish) case.
  • La identidad corporativa se plantea en dirección de empresas como un aspecto generador de ventaja competitiva en entornos dinámicos. Este concepto hace referencia a un conjunto de características que le dan especificidad, estabilidad y coherencia a las organizaciones. En este artículo revisamos como ha sido definido el concepto de identidad por diversas disciplinas, enfatizando en la dirección de organizaciones y proponemos una aplicación empírica en el caso de dos instituciones de educación superior (IES) de América latina.

publication date

  • 2016-1-1

edition

  • 37

keywords

  • Competitive Advantage
  • Corporate Identity
  • Dynamic Environment
  • Education
  • Factors
  • Higher Education Institutions
  • Set theory
  • Specificity

International Standard Serial Number (ISSN)

  • 0798-1015

number of pages

  • 20