member of Technology, Engineering, Science and Mathematics (TICMA) Research Group Researcher (member)
selected publications academic article EmpoderaData: Sharing a successful work-placement data skills training model within Latin America, to develop capacity to deliver the SDGs 2021-9-1 SIAM-Colombia MMC: A Challenge-Based Math Modeling Learning Strategy 2021-7-3 O curso “Ideias Matemáticas” como projeto de inovação para cidadãos matemáticos críticos 2021-1-1 Germina: pensar la justicia social en educación 2020-1-1 Voces diversas y disruptivas en tiempos de Revolución 4.0 2020-1-1 Repensando la autorregulación del aprendizaje mediada tecnológicamente : el caso de autOObserver UR 2019-1-1 Integration policies for university education. The case of indigenous and Afro-Colombian people and the problem of dropout 2018-4-10 Aprender a aprender, aprendizaje autorregulado y educación superior 2018-1-1 Estrategia para el fortalecimiento: Instituciones, comunidades y territorio book Transformación digital en las organizaciones 2022-10-1 Seguridad Informática: X Congreso Iberoamericano CIBSI 2020 2020-1-1 chapter Social media in learning: estrategia educativa para transformar el aprendizaje en la era de la inflexión digital. 153-176. 2022-1-1 mINNga Labs: una innovación pedagógica-tecnológica para Colombia. 61-92. 2021-1-1 Los nuevos caminos de la Revolución 4.0 2020-1-1 Justicia social como brújula y como destino 2019-1-1 Aprendizaje autorregulado y evaluación formativa en educación superior: reflexiones, criterios y retos en procesos de retención y permanencia estudiantil. 25-40. 2018-1-1 Innovaciones pedagógicas y tecnológicas basadas en el aprendizaje autorregulado, para fortalecer la retención estudiantil en la educación superior. 1-15. 2018-1-1 conference poster Plenary - How to Insert the STEAM Approach in University Academic Portfolios? A Disruptive Bet for a Relationship Model 2023-1-1 The Cross-Cultural Competencies Boost: Internationalization Of The Curriculum Through E-Learning Strategies. 73-85. 2021-3-1 AutOObserver UR: La tríada entre autorregulación, aprender a aprender y tecnología 2019-1-1 FORTALECIENDO EL APRENDIZAJE AUTORREGULADO EN EDUCACIÓN SUPERIOR: EL CASO DE AUTOOBSERVER UR 2019-1-1 Learning for the pleasure of learning, get involved in the story 2019-1-1 Potentiating innovation in universities through the consolidation of systems of pedagogical innovation and teacher development 2019-1-1 The "Mathematical Ideas" course as an Innovation Project for Critical Mathematical Citizens 2019-1-1 Educational Challenges in a Globalized World and in Times of Inequality: Two Proposals from a COIL Perspective 2018-1-1 Innovaciones pedagógicas y tecnológicas basadas en el aprendizaje autorregulado, para fortalecer la retención estudiantil en la educación suprior 2017-9-15 El papel del "rigor" en la investigación cualitativa en educación matemática 2015-1-1 working paper Acciones Institucionales para Introducir y Promover la Justicia en la Educación Superior: El Caso de la Universidad del Rosario (Colombia) 2019-1-1 autOObserver UR -A Web/mobile Education App for Self-Regulated Learning in Higher Education 2019-1-1 IAFRI: Una aproximación metodológica para la comprensión de problemas de aplicación de distribuciones de probabilidad 2018-1-1
principal investigator on Creation of a sensitive model that responds to how to involve aspects of social justice in education. 2019-06-06 - 2020-06-06 17th International Conference on Applied Cryptography and Network Security (ACNS) 2019 2019-04-22 - 2020-04-22 Program 2017-05-31 - 2018-06-30 Retoforta-Rallyforta: design and implementation of pedagogical and didactic strategies for self-regulated learning in the academic strengthening program in social sciences 2017-05-31 - 2018-06-30 Mathematical reality of the community as a valued tool. 2017-03-01 - 2018-03-01 Effectiveness of technological mediation in support of teaching: Nash Rooms and value-added tutoring 2017-01-01 - 2018-01-01
co-principal investigator on Social Laboratory: social innovation strategies, experimental technologies and social appropriation of knowledge for the promotion of the formalization and social and productive inclusion of different economic agents. 2018-10-01 - 2022-09-30 missing activity
CVLAC http://scienti.colciencias.gov.co:8081/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001527823