Influencer Marketing: Follower reactions to dark personality traits in human and digital influencers. Academic Article

abstract

  • General objectiveEstablish the effect that the personality traits of the dark triad (narcissism, Machiavellianism and psychopathy) of human vs digital influencers have on the responses of users of the social network Instagram.Specific objectives- Establish the influence of narcissism as a perceived personality trait of the human influencer versus the digital one, in (a) the intention to follow him (b) attitude towards the brand (c) purchase intention of the product promoted by the influencer, and how they mediate in This effect (a) the credibility of the influencer, and (b) trust in the influencer.- Establish the influence of Machiavellianism as a perceived personality trait of the human influencer versus the digital one, in (a) the intention to follow him (b) attitude towards the brand (c) purchase intention of the product promoted by the influencer, and how they mediate in This effect (a) the credibility of the influencer, and (b) trust in the influencer.- Establish the influence of psychopathy as a perceived personality trait of the human influencer versus the digital one, in (a) the intention to follow him (b) attitude towards the brand (c) purchase intention of the product promoted by the influencer, and how they mediate in this effect (a) the credibility of the influencer, and (b) trust in the influencer. Meet the project objective on time and with the assigned resources.
  • Objetivo generalEstablecer el efecto que tienen los rasgos de personalidad de la triada oscura (narcicismo, maquiavelismo y psicopatía) de los influencers humanos vs digitales en las respuestas de los usuarios de la red social Instagram.Objetivos específicos- Establecer la influencia del narcisismo como rasgo de personalidad percibido del influencer humano versus el digital, en (a) la intención de seguirlo (b) actitud hacia la marca (c) intención de compra del producto promocionado por el influencer, y cómo median en dicho efecto (a) la credibilidad del influencer, y (b) la confianza en el influencer.- Establecer la influencia del maquiavelismo como rasgo de personalidad percibido del influencer humano versus el digital, en (a) la intención de seguirlo (b) actitud hacia la marca (c) intención de compra del producto promocionado por el influencer, y cómo median en dicho efecto (a) la credibilidad del influencer, y (b) la confianza en el influencer.- Establecer la influencia de la psicopatía como rasgo de personalidad percibido del influencer humano versus el digital, en (a) la intención de seguirlo (b) actitud hacia la marca (c) intención de compra del producto promocionado por el influencer, y cómo median en dicho efecto (a) la credibilidad del influencer, y (b) la confianza en el influencer. Cumplir con el objetivo del proyecto en los tiempos y con los recursos asignados.

date/time interval

  • 2023-10-09 - 2024-10-09

keywords

  • Ecosystem
  • Ecosystem Services
  • Education
  • Efficacy
  • Hedonism
  • Higher Education Institutions
  • Hospitality
  • Hospitality Industry
  • Hotels
  • Intention
  • Machiavellianism
  • Managers
  • Marketing
  • Marketing Practices
  • Moderating Effect
  • Narcissism
  • Personality
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  • Social Networking
  • Threat
  • Value Co-creation