Marketing and consumer resources for value co-creation processes
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Recent marketing paradigms, such as the Dominant Logic of Service, the Logic and Science of Service, propose that value creation has changed, giving a predominant role to consumer participation in the processes of co-creation of value. Based on these paradigms, this project addresses the research question: How do consumers' resources and the processes of value co-creation influence in digital and offline contexts?The general objective is to contribute to the marketing literature, through the development of models that can be empirically tested to demonstrate the influences that consumer resources (e.g., knowledge, skills, behaviors, etc.) have on the processes of value co-creation in different contexts. For this purpose, two are considered as a priority: the digital sphere, to deepen the knowledge of the resources that motivate consumers to engage in digital behaviors; and, in the field of environmental care, through the investigation of resources that motivate the environmental behavior of consumers. The project is part of the Marketing research line of the School of Management of the Universidad del Rosario.
Recientes paradigmas de marketing, como la Lógica Dominante del Servicio, la Lógica y la Ciencia del Servicio, proponen que la creación de valor ha cambiado, dando un rol predominante a la participación del consumidor en los procesos de co-creación de valor. Apoyándose en estos paradigmas, este proyecto aborda la pregunta de investigación: ¿De qué forma influyen los recursos de los consumidores, los procesos de co-creación de valor en contextos digitales y offline?El objetivo general es contribuir a la literatura del marketing, a través del desarrollo de modelos que puedan ser probados empíricamente para demostrar las influencias que los recursos del consumidor (e.j., conocimientos, habilidades, comportamientos, etc.) en los procesos de co-creación de valor en distintos contextos. Para el efecto, se consideran prioritariamente dos: el ámbito digital, para profundizar en el conocimiento de los recursos que motivan a los consumidores a involucrarse en comportamientos digitales; y, en el ámbito de cuidado ambiental, a través de la investigación de recursos que motiven el comportamiento ambiental de los consumidores. El proyecto se enmarca en la línea de investigación de Marketing de la Escuela de Administración de la Universidad del Rosario. la