Autonomous robot to support the reading learning process through game strategies aimed at deaf children. Academic Article

abstract

  • La enseñanza de la lectura a niños sordos no es una tarea fácil. Las expresiones de tristeza, enfado y disgusto son comunes en los niños durante todo su aprendizaje. Por lo tanto, la detección temprana y una interacción adecuada y amistosa pueden ayudar a reducir la frustración y la falta de empatía que se presentan en el aula. La robótica, la inteligencia artificial y los profesionales de Ciencias de la Salud pueden trabajar en conjunto para solucionar estas limitantes con robots sociales de bajo costo que apoyen el proceso de aprendizaje de la lectura con una estrategia apropiada para los niños sordos con expresiones faciales automáticas y reconocimiento del lenguaje de señas para garantizar interacciones adecuadas.
  • Teaching reading to deaf children is not an easy task. Expressions of sadness, anger and disgust are common in children throughout their learning. Therefore, early detection and appropriate and friendly interaction can help reduce frustration and lack of empathy that occurs in the classroom. Robotics, artificial intelligence and Health Sciences professionals can work together to solve these limitations with low-cost social robots that support the process of learning to read with an appropriate strategy for deaf children with automatic facial expressions and recognition of sign language to ensure appropriate interactions.

date/time interval

  • 2022-03-01 - 2023-11-30

keywords

  • Artificial intelligence
  • Automation
  • Costs
  • Health
  • Occupational therapy
  • Personnel
  • Robotics
  • Robots
  • Social robots
  • Students
  • Teaching