Quality of life assessment in ocular toxoplasmosis in a Colombian Population Academic Article

• Ocular Immunology and Inflammation

• Objective: To assess the quality of life in patients with ocular toxoplasmosis. Methods: The participants were 29 otherwise healthy patients with retinochoroidal lesions consistent with Toxoplasma infection. The controls were 29 gender and age-matched people with normal visual function who came from the same socioeconomic and educational background as the participants. The authors used the version of the National Eye Institute 25-item visual function questionnaire (NEI VFQ25). Results: Patients with ocular toxoplasmosis had statistically significant lower scores than controls for all the subscales, except for color vision. Patients with bilateral lesions were more affected in the mental health, difficulties role, and specific vision subscales. The median of the compound score for the participants was 79 (range 3599) and for the controls was 95 (range 7298). Conclusions: People with ocular toxoplasmosis have worse vision-related quality of life than people without the condition, especially if they have bilateral lesions and more recurrences. © 2011 Informa Healthcare USA, Inc.
  • Objetivo: evaluar la calidad de vida en pacientes con toxoplasmosis ocular. Métodos: Los participantes fueron 29 pacientes por lo demás sanos con lesiones retinocoroidales compatibles con infección por Toxoplasma. Los controles fueron 29 personas de igual edad y edad con función visual normal que vinieron del mismo nivel socioeconómico y educativo que los participantes. Los autores utilizaron la versión del cuestionario de función visual de 25 ítems del National Eye Institute (NEI VFQ25). Resultados: los pacientes con toxoplasmosis ocular tuvieron puntuaciones más bajas estadísticamente significativas que los controles para todas las subescalas, excepto para la visión del color. Los pacientes con lesiones bilaterales se vieron más afectados en la salud mental, el papel de las dificultades y las subescalas de visión específicas. La mediana de la puntuación compuesta para los participantes fue de 79 (rango 3599) y para los controles fue de 95 (rango 7298). Conclusiones: Las personas con toxoplasmosis ocular tienen peor calidad de vida relacionada con la visión que las personas sin esta afección, especialmente si tienen lesiones bilaterales y más recurrencias.

• 2011-8-1

• Color Vision
  • Delivery of Health Care
  • Infection
  • Mental Health
  • National Eye Institute (U.S.)
  • Ocular Toxoplasmosis
  • Ocular Vision